Tammi-Helmikuun vaihteen olimme Suomessa. Lensimme tällä kertaan Prahan kautta Czech Airlines'lla. Eipä ollut pettymys
    tämän lentoyhtiön valinta. Palvelu koneessa oli erinomaista ja henkilökunta näytti siltä, että nauttivat työnteosta ja asiakkaista.
    Prahan lentokentällä palvelu ei ollut kovin hyvää transit tiskillä. Palvelemassa oli ainoastaan yksi henkilö ja kaksi jonoa ja arvata
    saattaa, että business luokassa matkustavat ovat etusijalla ja meitä economissa matkustelevat palvellaan vasta, kun toisessa
    jonossa asiakkaat on saatu palveltua. Ei hyvä...olisi edes palvellut jonoja vuoronperään.

Poika sanoi. että voimme mennä portille ja sieltä saisimme boarding passit...hmmm, reitillä olikin passintarkastus ja tuosta
    pisteestähän ei läpi tahdo päästä jos ei ole passin lisäksi boarding passia. No koitimme tikulla jäätä, ja annoimme passimme ja
    e-ticketit. Boardoing passit kiitos, kuului lasin takaa. Siinä aikansa pyöritteli paperia kunnes päästi meidät menemään.
    Löysimme toisen transit tiskin ja saimme vihdoinkin tarvittavat paperit. Ja eikun koneeseen...ja perjantai iltana laskeuduimme
    Helsinki-Vantaalle.

Lauantaina oli melkoisen kylmä ilma...pakkasta oli yli -10 astetta. Alkuillasta tapasimme ystäviämme 50-vuotispäivän merkeissä.
    Synttäreitä juhlittiin Lopella Marskin Majalla. Saimme kuulla Marskin Majan historian, jonka jälkeen oli vuorossa Marskin
    perinneateria juomineen. Ehdottomasti suositelta matkailukohde ja kesäaikana mahtava paikka Lopen mäntymetsässä.

Maanantaipäivä meni mukavasti Helsingissä. Lounaalla tapasin vanhoja Singaporen ystäviäni..oli mukava rupatella. Simo vei
    minut aamulla Tikkurilan asemalle ja sieltä jatkoin matkaan junalla Helsinkiin. Takaisin tuli myös junalla ja junamatka menikin
    rattoisasti, kun tapasin vanhan tuttavan vuosien takaa.

Teemulla oli lento takaisin Shanghaihin keskiviikkona ja meillä Almatyyn torstaina. Teemu meni jälleen mutkan kautta suoraan,
    Helsinki-Soul-Shanghai. Me lensimme Prahan kautta Almatyyn. Prahan kentältä lento pääsi lähtemään tunnin myöhässä
    Almatyssa olleen huonon sään takia. Laskeuduttuamme sää oli Almatyssa pilvinen ja harmaa. Lunta ei ollut satanut, joten se ei
    voinut olla myöhästymisen syynä, ehkäpä aamulla oli ollut kova sumu.

Riihimäen seudun talvisia kuvia

12.02.2009
    Tiistaista lähtien minulla on ollut kavereina paikallisia nuoria miehiä. Pojat tulivat korjaamaan talon sähköja, kun joitakin aikoja
    sitten rupesimme saamaan keittiöstä säkäreitä. Sähköyhtiö kävi tutkimassa missä lienee vika, niin selvisi, että talosta puuttui
    maadoitus kokonaan. No nyt pitäisi olla tuo asia kunnossa. Vielä, kun saisimme roskisfirman uskomaan, että haluamme roskiksen
    tyhjennettyä viikottain, eikä silloin. kun firma haluaa tulla tänne "maaseudulle". Raha kyllä kelpaa, mutta sopimusta ei tarvitse
    noudattaa.

Enää kolme yötä...

13.02.2009
    Perjantai ja kolmastoistapäivä...meni ihan mukavasti.....

Illalla tapasimme  erään suomalaispariskunnan...muuttivat Almatyyn kuukautta myöhemmin kuin me.

14.02.2009
    Sanna, Tanja ja Caro lähtivät aamulla aikaisin liikenteeseen määränpäänä Almaty. Carolla riitti ihmettelemistä, sillä kulku-
    välineinä olivat olleet taksi, bussi ja lentokone. Korkeella olivat olleet...näin Caro moneen kertaan selitti. Hyvin oli matka
    mennyt...Caro ei ollut malttanut nukkua koko matkan aikana kuin ainoastaan kaksi tuntia. Koneessa Caro oli hauskuuttanut
    niin lentoemäntiä kuin matkustajiakin. Kone laskeutui Almatyyn ajallaan...5,45...ja matkalaiset olivat suhtkoht virkkuja...
    mitä nyt nukkuivat nelisen tuntia, kun olimme päässeet meille.

Kyllä kunto kohenee Caron kanssa, kun saamme mennä portaita ylös alas moneen kertaan. On se mukavaa, kun on välillä
    elämää ympärillä....Vaarin kanssa, kun ei viitsi kauhiast kiertää huushollia ympäri.

15.02.-20.02.2009
    Maanantaipäivän olimme kotosalla, sillä iltapäivällä meillä oli jälleen venäjäntunti. Tunnin jälkeen lähdimme käymään Megassa.
    Carolla oli meno päällä ja hauskaa oli niin neidillä kuin meillä muillakin Caron juttuja kuunnellessa ja katsellessa.

Tiistaina Simo haki meidät päivällä kaupungille. Sanna etsi Carolla housuja, mutta eipä löydetty sopivia...aika vähän on tytöille
    housuja, pojille löytyy vaikka minkälaisia. Kenkiäkin katselimme, mutta hinnat ovat aika pöyristyttäviä, Suomesta saa
    halvemmalla.

Keskiviikkona Simo piti vapaapäivän, niin pääsimme käymään vuorilla. Lumi oli puhdasta ja kauniin valkoista, Carolta jäi lumi
    näkemättä, sillä uni tuli silmään ja unta riitti pitkäksi aikaa. Vaarilla on niin unettava ajotyyli ; ).

Torstaina kävelimme Megaan lounaalle ja illalla kävimme ruokailemassa Thai-ravintolassa.

Caro oli välillä niin kilttiä tyttöä, että...kenkäpalloilija on Carosta kasvamassa. Pallolla pelaaminen on tärkeää Carolle, joten eikös
    mekin sitten käyneet pallon Carolle ostamassaa ja pitihän neidille ostaa myös imuri. Vaarin kanssa Caro soitti kitaraa ja mummin
    kanssa lauleskeltiin...mm. I hahaa- ja Hämähäkkilaulua. Paljon Onnea laulunkin Caro osasi mainita. Tanja oli jälleen suuressa
    osassa Caron päivissä, Tanja sai tehdä sitä ja tätä ja loppupäivinä ainoastaan mummi.

Perjantai aamuna olikin sitten aikainen herätys, sillä KLM:n kone lähtisi Almatysta klo 8,20. Ihmeen hyvin Carokin heräsi ja oli
    yhtä hymyä. Koneessa oli nukkunut ainoastaan pari tuntia.

Valokuvia.
2009 HELMIKUU
"Aurinko hukassa"

22.02.2009
    Laskiaissunnuntaina suomalaisyhteisö kokoontui nauttimaan hernekeitosta
    ja laskiaispullista erään suomalaisperheen kotiin. Puitteet olivat hienot, juuri
    satanut valkoinen lumi peitti maan ja aluksi aurinko paistoi kauniisti, jonkun
    ajan kuluttua sumu laskeutui ja näkymat tulivat harmaiksi.