HARLEY DAVIDSON

Mersing, Malesia 23.1.
       Lounaalle, tällä kertaa Malesian itäpuolelle Mersingiin. Pääsimme pitkästä aikaa kuivina kotiin. 388 km.

2 0 0 5

Tanjong Piai ja Kukup 9.1.
       Vuoden ensimmäinen pyöräreissu suuntautui Manner-Aasian eteläisimpään kärkeen Tanjong Piaihin. Mukana olivat  Tarmo, Thomas,
       Sikke, Hannu  ja Angie sekä Hannu H. Meidän oli tarkoitus syödä täällä lounasta, mutta päätimmekin mennä  Kukupiin, vanhaan,
       tuttuun hyvään ravintolaan. Kilometrejä kertyi 305. Valokuvia

Mersing, Malesia 23.1.

Malacca, Malesia 29.-30.1.
       Kokoonnuimme jälleen Malesian puolella Gelang Patahin Essolla. Kartasta reitin valinnan jälkeen oli aika lähteä tien päälle. Ensin suuntana oli Mersing,
       Malesian itäpuolella, jossa lounastimme. Täältä matka jatkui pienempiä teitä pitkin Malesian halki kohti Malaccaa. Muutama haaveri sattui matkalla.
       Thomaksen pyörästä irtosi osia, joita sitten liiman avulla saatiin pysymään kiinni. Hannu L pyörästä lähti kahva irti. Sää suosi meitä koko menomatkan ajan.
       Vietimme mukavan illan ruokaillen ja jutustellen.

Seuraavana aamuna aamupalan jälkeen pakkasimme pyörämme ja lähdimme ajelemaan kotia kohti. Osa porukasta jäi vielä tekemään ostoksia. Tulomatkalla
       meidän pyörästä puhkesi takarengas, onneksi poksahti puhki eikä räjähtänyt. Simo ajoi hitaasti lähimmälle huoltoasemalle Pagohiin. Hannu L. tokaisin että
       " kaveria ei jätetä eikä varsinkaan kaverin vaimoa", joten pääsin jatkamaan matkaa Hannun kyydissa, eikä tarvinnut jäädä tienposkeen liftaamaan. Huoltoasemalta
        tilasimme Bikebulanssin Singaporesta  noutamaan pyörämme. Simo siirtyi Hannun pyörän kyytiin ja minä sain kyydin Sikeltä.

Ihmeellinen reissuviikonloppu. Näin montaa haaveria ei aikaisemmin ole ollut yhden ressun aikana. Mutta kaikki pääsimme  turvallisesti kotiin, jopa pyörä päätyi
       samana päivänä harrikkaliikkeeseen.  Kahden päivän aikana pyörän mittariin kertyi yli 700 km. Valokuvia

Desaru, 20.2.
       Lounaalle, kuinkas muutenkaan. Paluumatkalla Singaporen puolella kaatosade, sadevaatteet kotona. 308 km.

Desaru 13.3.
       Lounaalla jälleen, Hannun ja Angien kanssa. Aurinkoinen ja kuuma päivä. 307 km.

Phuket Bike Week, Thaimaa, huhtikuu
       Vakuutukset ja pyörä kunnossa, laukut pakattuna eipä muuta kuin Simo matkaan.
       9.4 Hat Yai, JB Hotel, lämmintä 36 astetta
       12.4 Hat Yai
       13.4 Kuala Lumpur                         Valokuvia

Kukup 5.6.
       Lounaalla Markon, Hannu L. ja Veli-Matin kanssa. 260 km.

Cameron Highland, Malesia 21.-23.5.
       Mirja, Harri ja me lähdimme viettämään viikonloppua Cameroniin. Mirja tosin meni menomatkan bussilla jo edellisenä päivänä. Tapasimme Harrin Malesian
       Essolla,  jonne myös tuli Tapsa. Tapsa ajeli kanssamme jonkun matkaa ja kääntyi sopivassa paikassa takasin Singaporeen. Haimme Mirjan Kuala Lumpurista
       Hard Rock Cafeesta, missä myös söimme lounasta ennen matkaan lähtöä. Tie Cameronin laelle on todella mutkaista ja kapeaakin. Hienosti siellä kaiken kokoiset
       ajoneuvot ajoivat sulassa sovussa. Isoimmat autot töötöttivät mutkaan tullessaan. Olimme varanneet huoneet Smoke House-nimisestä hotellista. Mukavan pieni
       16 huoneen hotelli ystävällisine henkilökuntineen. Pääsimme jopa erääseen yksityisasuntoon katsomaan formulakisaa. Sää oli hieman sateinen ja viileä. Kävimme
       näkölapaikalla, mutta sankan sumun takia, emme nähneet juuri itään. Meillä oli todella hieno viikonloppu. Paluumatka sujui hyvin pysähdellen tarpeen mukaan.
       Valokuvia

Hog Rally, Singapore 6.8.
       Tapasimme Holland Roadin varrella Demseyn parkkipaikalla. Saatuamme kassillisen tavaraa lähdimme ajelemaan Singaporen
       teitä päätyen Sentosaan, missä oli järjestetty ruokailu. Me emme jääneet syömään, sillä auringossa olo alkoi veroittaa voimia ja aika
       palata ilmastoituun kotiin. Kilometrejä 40. Kuvasivulle

Mersing 21.8.
       Lounaalla, jälleen kerran, Veli-Matin sekä Hannun ja Angien kanssa. 415 km.

Cameron Highland 3.-4.9.
       Syyskuun ensimmäisenä viikonloppuna joukko moottoripyöräilyn ystäviä (seitsemän pyörää ja yhdeksän pyöräilijää) kokoontui Malesian puolella Gelang
       Patahin Essolla suuntana Cameron Highlands. Olimme sopineet tapaamisen lauantaiaamuksi klo 8.30, mutta rajalla oli pitkä jono muitakin Malesian puolelle
       pyrkijöitä, joten myöhästyimme sovitusta ajasta. Tankattuamme pyörät, kuskit ja takapenkkiläiset pääsimme aloittamaan "sieniretkemme" Cameroniin.

Matkalla oli muutama pieni sadekuuro, mutta sadevarusteisiin ei onneksi tarvinnut pukeutua. Pysähdyimme säännöllisesti tankkamaan pyörät, sekä nauttimaan
       virvokkeita, sillä nestettä kuluu ajon aikanakin melko paljon. Liikenne oli melko sujuvaa, mutta aina joukkoon mahtuu niitäkin, joiden mielestä on hauskaa kiilata
       pyörien eteen.

Isolla tiellä ajaleminen on melko puuduttavaa, mutta Kuala Lumpurin jälkeen Ipohin suuntaan mentäessa tie oli mukavaa "kylätietä"  Cameron Highlands sijaitse
       n.1830m meren pinnan yläpuolella, ilma siellä on mukavan viileää ja raikasta. Cameron on kuuluisa mm. lukuisista teeplantaaseistaan ja mansikkafarmeistaan.
       Tie sinne on mutkikasta ja kapeaa, pisimpien suorien ollessa vain noin sadan metrin mittaisia. Hyvin kuitenkin pääsivät bussit ja muutkin isokokoiset autot ajamaan
       henkilöautojen ja pyörien seassa. Tien varrella oli pieniä katoksia, joissa paikalliset vauvasta vaariin myivät hedelmiä sekä muita paikallisia tavaroita. Kypäräpakkoa
       siellä ei näkynyt olevan, sillä nuoriso mennä viiletti hiukset hulmuten kovaa vauhtia pikku skoottereillaan.

Majapaikkamme oli Smokehouse, joka on rakennettu v. 1937 ja sisustettu vanhan perinteisen englantilaisen tyylin mukaisesti. Pihapiiri oli kaunis ja viihtyisä.
       Eriväriset kukat ja kasvit vastaanottivat vieraansa väriloistollaan. Henkilökunta tuli ulos toivottamaan meidät tervetulleeksi ja kantamaan tavaramme sisälle. Puitteet
       eivät  ole viiden tähden hotellin luokkaa, mutta palvelu sitäkin parempaa.

Matkan pölyt kurkusta karistettuamme ja vatsan täytettä saatuamme lähdimme katsastamaan huoneitamme; voi kuinka  romanttista, tolppasängyissäkin oli  punavalko-
       raidalliset verhot. Huoneet olivat isoja ja viihtyisiä. Meidänkin huoneessamme oli erikseen ns. pukeutumishuone ja iso kylppäri.

Illallista varten olimme varanneet pöydän. Ensin kokoonnuimme baariin tutkimaan ruokalistaa ja valitsemaan runsaasta ruokatarjonnasta sopivaa syötävää.
       Odotellessamme ruoan valmistumista, seuraamme liittyi eräs skotlantilainen herrasmies, joka muistutti suunnattomasti Sean Connerya. Hän kertoi asuvansa
       vaimoineen Kuantanissa ja he tulivat myös viettämään viikonloppua Cameroniin. Hetken kuluttua henkilökunta tuli ilmoittamaan meille ruoan olevan valmista, jolloin
       siirryimme ruokasalin puolelle. Ilta kului rattoisasti, vaikka ajoa oli takana kuusi tuntia ja vajaat 600 km. Nautimme illallisen jälkeen takkatulen loimusta  ja takassa
       "grillattujen" vaahtokarkkien makeasta mausta.

Sunnuntaiaamu valkeni pilvisenä. Aamupalan jälkeen tavarat kasaan ja jälleen pyörän päälle. Lähdimme ajamaan takaisin ns. yläkautta, uutta tietä Ipohiin päin.
       Tie on leveampi kuin ajamamme tie tulomatkalla ja maisemat mahtavat. Menomatkalla ei eläimiä  juurikaan näkynyt.. Kotiinpaluumatkalla näkyi kaksi kuollutta
       käärmettä ja yhden tiellä kiemurrelleen päältä melkein ajoimme. Paluumatkaan aikaa kului seitsemisen tuntia. Paikat olivat edellisen päivän ajon jälkeen vielä hieman
        puuduksissa, joten  pysähdyimme useammin. atkalla alkanut sade myös haittasi ajoamme. Rajamuodollisuudet Singaporen puolella läpi käytyämme  erkanimme kukin
       tahoillemme viettämään loppua sunnuntaipäivästä. Kotipihalle päätyämme kilometrejä oli kahden päivän  aikana kertynyt reilusti yli 1200. Valokuvia.

(Juttu on myös julkaistu SiSun marraskuun lehdessä) .

Vellun laksiaiset 15.10.
       Vellun läksiäispäivän ohjelma oli selvillä jo pari viikkoa ennen ko.päivää. Kokoonnuimme, Veli-Matti, Tapsa ja me Newton  Circus'n parkkipaikalla klo 13.00.
       Kolme peruutusta oli tullut aamun aikana. Ensin ohjelmassa oli ilmapistooliammuntaa Yishun Safrassa, jonka voitti Hannu H. Sieltä siirryimme keilaamaan,
       jossa aivan ylivoimaisin oli Vellu. Kolmantena lajina kolmiottelussa oli tikanheitto. Pisteet laskettiin yhteen ja voittaja oli selvillä, eli Vellu, toiseksi tuli Simo ja
       kolmanneksi Hannu H. Palkinnot oli myös hankittu, voittajalle vyö, toiseksi tulleelle muki ja kolmannelle avaimenperä, kaikki tottakai hyvää harrikkalaatua.
       Ilta sujui Simon loihtimien herkkujen parissa, musisoinnin ja laulujen kera. Sarkin Mervi ja Esko olivat tulleet edellisiltana
       Suomesta Singaporeen ja ilahduttivat meitä läsnäolollaan. Valokuvia

Port Dickson 22.-23.10.
       October fest -ajo suuntautui Port Dicksoniin ja Avillion-hotelliin. Road kapteenimme Sikke oli suunnitellut mukavan reitin,
       Malesian kylien halki pieniä kyläteitä ajaen. Ensimmäinen pidempi pysähdys oli Kluangin rautatieasemalla, missä nautimme
       kahvista, virvokkeista sekä Kluangin kuuluisista leivistä. Kova sade- ja ukkoskuuro hieman häiritsi ajamista ja oli pakko pysähtyä
       ja odottaa sateen laantumista. Ilta oli hieno ja hotelli mitä parhain. Turhaan eivät Susanne ja Hannu olleet paikkaa kehunneet.
       Paluumatkalle sunnuntai aamuna lähdimme noin klo 11.00. Takaisin päin tulimme moottoritietä. Muutama tippa vettä tuli matkan
       varrella. Matka oli todella mahtava, kaikki natsasi,  pysähtymiset sopivin välimatkoin, vauhti ym.  780 km kaiken kaikkiaan. Valokuvia

Kukup 30.10.
       Lounasajelu, mukana Thomas ja Hannu L.sekä uutena jäsenenä Jussi. Ajoimme mennen tullen ns. yläkautta. Sadevarusteita emme tarvinneet matkan aikana. 345 km

Toy Run 11.12.
       Klo 10.30 tapaaminen Newton Circus parkkipaikalla. Paikalle tulivat Tarmo ja Mari, Sikke ja Joni, Petteri ja Riku sekä me.Thomas ja Olli menivät suoraan
       Harrikkakaupalle. Lähdimme suurella joukolla, 61 pyörää, ajamaan määränpäänä Clementin Children Aid Society Melrose. Joulupukkikin oli kuullut ajosta
       ja tuli jakamaan lapsille pienet joulupaketit.  Kuvasivu

AGM 16.12.
       Risteily Singaporen edustalla. Kokoonnuimme Clifford Pier:lla 16 hengen voimin ennen ilta kuutta. Pidimme FinnHogsien vuosikokouksen risteillen ja nauttien
       runsaasta ruoka ja juoma tarjonnasta. Vuonna 2005 pressana on ollut Tapsa, road captain Sikke, rahastonhoitajana Vellu helmikuusta-syyskuun loppuun ja
       Pirjo kolmen viimeisen kuukauden aikana. Vuodelle 2006 valittiin pressaksi Sikke, road captain Simo, Pirjo rahastonhoitajaksi ja Hannu H webmasteriksi.
       Ilta kului mukavasti laivalla ollen ja myöhemmin illalla nauttien "hanskabaarin" mukavasta ilmapiiristä.

Tässä jälleen tämän vuoden ajot. Saa sitten nähdä millaisia ajoja saamme Simon toimesta ensi vuonna. Simolla kilometrejä kertynyt vuoden aikana yli 8000 ja